tisdag 7 juni 2011

Skönhets-kilona



Idag, efter kanske 7 veckor så har vi ÄNTLIGEN tagit några nya bilder å magen :)
Det är så kul o jämföra med dom gamla bilderna,
för när man ser sig själv i spegeln varje dag så tycker man inte att man växer så mycket
(så ser jag på det iaf)
Hur jag än vrider och vänder på det,
så är det nog just dehär som kallas kanonkula!!
+ 17.5kg från startvikt

 VECKA 35+5


Idag köpte jag en planta med timjan som jag klippt och lagt på tork :)
Det är så underbart med egna kryddor!
Så nu har jag planterat om den lilla tuvan och utökat trädgården på balkongen :)
Där finns nu 3 tuvor gräslök varav 2 är satta av ingen mindre än mig själv och dom är suuuperfina!
Sen har jag en oregano, en kruka med chiliplantor, och en med mynta, och nu även timjan :D
Det blir sån skillnad när man kan torka färska kryddor själv,
eller bara gå ut och klippa det man behöver, när man behöver det :D




Igår gjorde jag även lite fynd på auktionen!
Har inte tagit kort på allt,
men här är två av sakerna iaf



Kan inte riktigt bestämma mig vart jag ska ha denna underbara lykta...
Kommer väl flytta runt på den som en tok innan den hittar sin plats!



Idag kom svärmora förbi också :)
Hon hade köpt med sig jordgubbar och grädde till stackars bulliga mig!
Hon vet vad hennes gravida svärdotter behöver hon :P
Blev lite mys på balkongen,
innan jag åter lämnades åt mitt ensamma öde...
Det är lite för varmt att springa ute,
lite svalare här inne faktiskt...

1 kommentar:

  1. Godast är jordgubbar i gott sällskap och godare jordgubbar har sällan smakats.....Ni har så mysigt och du är allt en liten trädgårdsmästare du :)Puss på er alla tre <3

    SvaraRadera