onsdag 15 juni 2011

3 veckor återstår

Imorn har jag klarat av 37 fulla veckor av min graviditet,
alltså återstår endast 3 veckor till beräknad förlossning vilket känns heeelt underbart :)
Vid senaste besöket på MVC som var för 2 veckor sen hade lilla snuttan fixerat sig,
och nu har även förvärkarna satt igång på riktigt, speciellt på kvällarna!
Det börjar bli riktigt jobbigt åt ryggen och de allra minsta rörelserna kan få svetten att drypa,
foglossningarna ger mig inte en sekund till övers längre, jag dööööör!
Man kan ju alltid önska att hon tittar ut lite tidigare,
även om jag försöker förbereda psyket på att jag kan gå ca 14 dagar över tiden vilket skulle va en mardröm,
men man klarar väl det med :P
Imorn har vi tid hos MVC igen, förhoppningsvis det sista, eller näst sista besöket innan det är dags :)
Min mapp ska ses över så att alla papper finns och en "check" så att allt är ifyllt,
magen ska mätas och lillans hjärta ska lyssnas på och förhoppningsvis ska lite nya prover tas!
Jag är verkligen snart i mål, jag är lyckligast i världen <3


På fredag ska snuttan och jag skumpa runt i en bil och köra studentflak,
kan ju alltid hoppas att det studsar igång förlossningen haha



Åååå, jag längtar tills jag får bli av med några kilon så att jag kan köpa lite nya kläder!
Har satt köpstopp nu, får inte på mitt ett skiiiit, och är ingen idé att köpa mammakläder när det är så kort tid kvar! Jag kan ju bo i mina klänningar tills magen är borta, men det är efterlängtat att få köpa in lite nya kläder i mindre storlek och kunna klä upp sig lite :)
Har gått upp ungefär 18 kg nu, skulle tro att jag slutar på 20+ eller liknande,
och mitt mål är att tillsammans med en förlossning, barnvagnen och träningsverkstan kunna förlora totalt 25kg, men ingen stress med det! Jag ska ju njuta av min bebis också <3
Jag är sååå taggad, längtar verkligen efter att kunna röra mig normalt :D


Jag börjar känna mig hemskt omotiverad till att skriva blogg,
det blir bara en massa flamsiga inlägg om lite av varje,
så bli inte förvånade om jag skär ner på skrivandet framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar