onsdag 22 juni 2011

"Hallonbladsbrygden"

Herre jeeee, va tiden har barkat iväg!
Tycker att allt går så sakta hela tiden, 
men när jag tänker efter så är det bara 14 dagar kvar tills prinsessan beräknas komma :D
Det är ofattbart, snart har vi henne här, förhoppningsvis inom en 4-veckorsperiod iaf, gärna tidigare!! 
Förra veckan på MVC blev mitt SF-mått 37.5cm så jag hamnade strax över den övre kurvan.
Då började barnmorskan fumla och fundera på om hon verkligen mätt rätt,
HALLÅ, HUR STÅR DET TILL??? :O
Hon mätte 2 ggr men va osäker på om det va rätt,
så jag bad tanten ta bort 0.5cm så slipper vi fundera mer på det, HERREGUD!
Jag skiter i hur stor/liten jag är bara ungen kommer ut välbehållen,
det är ju bara ett streck på ett papper, helt obetydligt!!
Nu ska vi bara se hur lång tid det tar innan jag får svar på mina prover som jag lämnat i fredags.
Dels en urinodling och sen även på blodsocker, 
vilket helt säkert kommer att ge ett skrämmande resultat då jag inte klarat av att sänka mitt sockerintag :O
Jag har nog gett upp helt enkelt, 
det är noooog synd om mig ändå just nu så att inte äta socker låter ju helt befängt!!!

Min kära svärmor har plockat en massa färska hallonblad åt mig som jag har torkat :D
Hallonblad innehåller ju oxytocin, vilket sägs hjälpa livmodern att mjukna och underlätta förlossningen,
hjälpa moderkakan att lossa och falla ut på ett fint sätt, 
och det ska även hjälpa livmodern att läka och dra ihop sig igen efter förlossning!
Många tror att hallonbladste sätter igång en förlossning, vilket är fel!!
Men om det kan hjälpa livmodern att mjukna och på så sätt underlätta så är jag nöjd :)
Jag tog en hel hög hallonblad, kokade upp i närmare 1L vatten och lät sen stå o dra i kanske 15 minuter.
Eftersom det är SKITÄCKLIGT och inte ska drickas tillsammans med mjölk,
så fick det bli en tillbringare i kylen istället så jag kan dricka det kallt!
Även det skitäckligt, men håller man för näsan och sveper så går det bra :D :D


Over and out :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar